Veelgestelde vragen

Heb je nog een vraag en vind je hier nergens het antwoord, contacteer ons dan via het contactformulier of via mail.

Werkwijze
Wat is de werkwijze voor gedrukte ontwerpen??

Lees HIER de uitgebreide beschrijving over onze werkwijze voor gedrukte ontwerpen.

Wat is de werkwijze voor digitale ontwerpen??

Lees HIER de uitgebreide beschrijving over onze werkwijze voor digitale ontwerpen.

Bestelling
Mijn gewenste aantal kaartjes staat niet bij de keuze-opties. Wat nu??

Het minimum aantal te bestellen kaartjes staat steeds als keuze-optie. Er kunnen dus niet minder kaartjes besteld worden. Tussenliggende aantallen zijn in sommige gevallen mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op om te horen of dit effectief een prijsverschil zou geven. Heb je meer kaartjes nodig dan bij de opties vermeld staat, dat is uiteraard steeds mogelijk. Vermeld je gewenste aantal bij de opmerkingen.

Hoe moet ik mijn foto’s doorsturen??

Omdat je foto’s van goede kwaliteit moeten zijn, zijn deze vaak te groot om door te sturen via mail. Daarom vragen wij om je foto’s door te sturen via WeTransfer.com Dit is een gratis service waarmee het mogelijk is om bestanden met een grootte van maximaal  2 GB door te sturen. Je hoeft geen extra software te installeren hiervoor. Je mag je foto’s versturen naar info@imagenti.be Bij bericht vermeld je je bestelnummer en eventueel waar elke foto in het ontwerp geplaatst moet worden.

Hoe wordt de betaling geregeld??

Nadat wij je bestelling en foto’s ontvangen hebben stellen we een factuur op en sturen deze door via mail. Het bedrag kan dan overgeschreven worden op ons rekeningnummer. Zolang wij geen betaling ontvangen hebben word je ontwerp niet doorgestuurd naar de drukker. Heb je een dringende bestelling? Stuur ons dan je betalingsbewijs door via mail, zo hoeven we niet te wachten op een bevestiging van de bank.

Hoe lang moet ik wachten op mijn digitale proefdruk??

Je mag binnen de 7 werkdagen nadat wij je bestelling en foto’s ontvangen hebben een proefdruk in je mail verwachten. Bij ontwerpen op maat duurt het maximaal 14 werkdagen.

Wat als ik nog een fout zie na het goedkeuren van mijn digitale proefdruk??

Zolang je bestelling niet werd doorgestuurd naar de drukker zijn wijzigingen nog mogelijk. Nadien niet meer.

Kan mijn bestelling verstuurd worden??

Je kan je bestelling laten verzenden met de post. Hiervoor worden er verzendingskosten aangerekend van 6,5 euro (België).

Bestellingen kunnen ook gratis afgehaald worden te Veltem-Beisem (Herent) of Korbeek-Lo.

Tot wanneer kan ik mijn bestelling annuleren??

Zolang je nog geen digitale proefdruk ontvangen hebt kan je je bestelling gratis annuleren. Na het ontvangen van je proefdruk zullen er kosten aangerekend worden. Deze bedragen 40 euro voor ontwerpen uit onze collectie en 100 euro voor ontwerpen op maat.

Ontwerpen worden pas doorgestuurd naar de drukker als het volledige bedrag betaald werd.

Wat als ik te weinig kaartjes besteld heb??

Je kan altijd kaartjes laten bijdrukken. Hou er wel rekening mee dat dit duurder uitkomt dan wanneer je in 1 keer meer exemplaren bestelt. Daarom raden wij aan om wat reserve kaartjes bij te bestellen.

Foto's
Hoeveel foto’s moet/mag ik doorsturen??

Bij de eigenschappen van elk product staat het minimum aantal foto’s vermeld die je dient door te sturen. Je mag altijd meer foto’s doorsturen als je niet zeker bent welke foto’s  het beste geschikt zijn voor je ontwerp.

Welk bestandsformaat moet mijn foto hebben??

We geven de voorkeur aan JPEG of JPG Maar je mag je foto’s ook aanleveren in volgende bestandsformaten: PNG, PDF, PSD , TIFF

Wat als de beeldkwaliteit van mijn foto niet goed is??

Om mooi kwaliteitsvol drukwerk te kunnen afleveren is het belangrijk dat je aangeleverde foto’s van een goede beeldkwaliteit zijn. Wij raden aan om foto’s van minstens 1 MB te gebruiken of een resolutie van minimum 300 dpi. We vragen om de oorspronkelijke foto’s door te sturen en deze niet te verkleinen of bij te snijden. Van zodra we jouw foto’s ontvangen worden deze gecontroleerd op hun beeldkwaliteit. Mocht blijken dat deze niet voldoet zullen we je een bericht sturen.

Mijn foto’s hebben andere verhoudingen dan deze in mijn gekozen ontwerp. Moet ik zelf mijn foto’s bijsnijden??

Neen, wij zorgen ervoor dat je foto’s zo mooi mogelijk worden uitgesneden. Had je een andere uitsnede in gedachten dan wat je in je digitale proefdruk ziet, laat het ons dan weten.

Wat als ik zelf geen kwaliteitsvolle foto’s heb??

Je kan bij ons ook terecht voor fotoreportage’s voor elke gelegenheid. We verwijzen hiervoor graag naar onze fotografie-website: www.imagenti.be

Klanten die hun fotoreportage bij ons laten maken hebben ontvangen steeds 10% korting op ons hele assortiment.

Aanbod
Zijn de ontwerpen ook beschikbaar in andere kleuren? ?

Het aanpassen van de kleuren van het ontwerp aan jouw aangeleverde foto’s is één van onze troeven. Bij je bestelling kan je steeds aangeven of je de kleuren van het voorbeeld wenst, je kan je eigen kleuren opgeven of je kan ervoor kiezen dat wij de kleuren aanpassen aan je foto’s.

Hebben jullie ook bijpassende artikelen??

Een aantal van onze producten maken deel uit van een specifieke collectie. Je kan de bijpassende producten steeds terugvinden in het productdetail. Onder de productafbeeldingen staat een oplijsting van de bijpassende producten indien aanwezig.

Kan ik aan het ontwerp van de kaart iets laten aanpassen? ?

Bij de eigenschappen van elk product staat vermeld welke aanpassingen standaard inbegrepen zijn. Aangezien alle ontwerpen zelf gemaakt zijn, zijn bijkomende aanpassingen uiteraard ook mogelijk. Laat ons weten wat je graag zou aanpassen en we maken een prijs op maat.

Maken jullie ook ontwerpen op maat??

Jazeker. Je kan bij ons terecht voor alle mogelijke grafische ontwerpen. Neem contact met ons op via mail en laat ons weten wat je graag wenst.

Kan het logo/vermelding van Imagenti worden weggelaten??

Op alle drukwerk staat discreet onze naam vermeld. Wil je liever een kaartje zonder logo/vermelding dan kan dit voor een meerprijs van 45 euro.